Тема: "Кухня"
середній дошкільний вік
Текстові матеріали теми
Жили собі двоє мишенят – Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвітавстане, всіх піснею збудить та й до роботи береться.
Жили собі двоє мишенят – Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвітавстане, всіх піснею збудить та й до роботи береться.
Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок.
– Круть, Верть, – став гукати півник, – а гляньте-но, що я знайшов!
Поприбігали мишенята та й кажуть:
– Коли б це його обмолотити...
– А хто молотитиме? – питається півник.
– Не я! – одказує одне мишеня.
– Не я! – каже й друге мишеня.
– Я обмолочу, – каже до них півник. І взявся до роботи.
А мишенята й далі граються.
От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає:
– Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив!
Поприбігали мишенята.
– Треба, – кажуть, – зерно до млина однести та борошна намолоти.
– А хто понесе? – питає півник.
– Не я! – гукає Круть.
– Не я! – гукає Верть.
– Ну, то я однесу, – каже півник. Узяв на плечі мішок та й пішов.
А мишенята собі одно скачуть – у довгої лози граються. Прийшовпівник додому, знов кличе мишенят:
– Гей, Круть, гей, Верть! Я борошно приніс.
Поприбігали мишенята, пораділи:
– Ой півничку! Вже тепер тісто треба замісити та пиріжечків спекти.
– Хто ж міситиме? – питає півник. А мишенята й знов своє:
– Не я! – пищить Круть.
– Не я! – пищить Верть.
Подумав, подумав півник та й каже:
– Доведеться мені, мабуть.
От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печінагоріло, посадив пиріжки.
Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють.
Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі.
А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.
– Ох, і голодний я! – каже Круть.
– А я який голодний! – каже Верть. Та й посідали до столу.
А півник і каже:
– Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшовколосок?
– Ти, – кажуть мишенята.
– А хто його обмолотив?
– Ти, – вже тихіше відказують Круть із Вертем.
– А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?
– Ти, – вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.
– А що ж ви робили?
Що мали казати мишенята? Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх і не тримає. Хто ж отаких ледарів пиріжками пригощатиме?
Запитання до обговорення: Кого з персонажів казки можна назвати хазяйновитим? Розкажіть, що треба було зробити, щоб спекти пиріжки? Якби ви потрапили в казку, у чому, в якій справі б ви хотіли допомогти півнику?
"Чарівна кухня" Казка, М. Солтис-Смирнова
"Мишка, кіт і гарбуз" Казка, Е. Рауд
Переклала українською Алевтина Спрогис
Якось надвечір упіймав кіт мишку.
— Що тепер зі мною буде? — забідкалась мишка.
— З’їм тебе! — сказав кіт.
— А що ти сьогодні їв на сніданок?
— Мишку.
— А на обід?
— Теж мишку, — муркнув кіт і примружив очі. — А на вечерю будешмені ти.
— Ой, як нерозважливо! — похитала головою мишка. — Тибезперервно їси однакову їжу. От і заподієш своєму здоров’ю шкоду. Тобінеодмінно треба покуштувати чогось іншого. Ну, хоч би й гарбуза. Кітзлякався за своє здоров’я, але сказав:
— Гарбуз великий та нудний. Ну, як його їсти?
— Віднеси мене до гарбуза, — мовила мишка, — і я охоче покажу тобі.
Кіт погодився. Вхопив мишку за шкірку й поніс до гарбуза.
— Ти тільки не думай, що я відпущу тебе, — мовив він суворо. — Після гарбуза все одно візьмуся за тебе.
— Будь ласка, — посміхнулася мишка. — Головне, щоб ти покуштувавчогось іншого.
І вона почала показувати котові, як їдять гарбуз. Її гостренькі зубизапрацювали швидко-швидко, і кіт незчувся, як мишка прогризла дірку йшаснула в гарбуз, де їй уже не загрожувала ніяка біда.
— Ов-ва! — здивувався кіт. — Гарбуз проковтнув мишку! Добре, що я не став його їсти. А то він з’їв би й мене. І кіт боязко відійшов геть.
Запитання до обговорення: Хто герої цієї історії? З чого почалася історія? Як мишка переконала Кота скуштувати гарбуз? Як мишці далося перехитрити кота? Це весела історія чи сумна?
Поради щодо використання тексту:
1. Вправляння дітей у виразному промовлянні діалогів персонажів казки.
2. Виготовлення іграшкових кота та мишки з паперових конусів з подальшим обігруванням діалогів казкового сюжету.
"Бруднуля" Г.Бойко
Шапочка у глині,
Сажа на коліні,
Пальчики зелені,
Плаття у смажені.
У смажені навіть ніс,
На щоках сліди від сліз.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Ранком вона встала —
Постіль не прибрала.
І надула губки:
— Нащо чистить зубки? —
Умивалась нашвидку:
Бруд увесь — на рушнику.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Мама доню одягла,
В коси бантик заплела.
Відійшла лиш мама —
Бантик під ногами.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
За обідом прямо
Влізла в суп руками.
Надкусила пиріжок
І поклала в фартушок.
Стала руки витирать —
На скатерці пальці знать.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
На машину, на візок
Сиплють хлопчики пісок.
А вона піском мерщій
Наповня беретик свій.
Буде гарна гірка, —
Та берету — гірко...
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Ось трима вона в руці
Кольорові олівці.
І уже біля вікна
Розмальована стіна.
А до столу сіла —
Розлила чорнило.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
В пальтечку своїм новім
Вийшла вона з дому,
А вернулася у дім
Ніби у старому.
— З гірки я спускалась!
На пальті каталась!
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Спать вона лягала —
Не помила ніжки.
Плаття і панчішки
Кинула під ліжко.
Отака Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля.
Після дощику в дворі
Любо гратись дітворі.
Всі такі гарненькі,
Всі такі чистенькі.
Тільки — де Ганнуля,
Дівчинка-бруднуля?
Вся замурзана, брудна,
Неохайна дуже, —
Подивіться: ось вона
Влізла у калюжу.
Як у вашім дитсадку
Ви зустрінете таку, —
То скажіть їй хором:
— Сором! Сором! Сором!
Перелік аудіоматеріалів:
1. Аудіоказка «Горщик каші»
2. Аудіоказка «Каша із сокири»
3. Пісня «У оленя є свій дім»
Завантажте всі фото та додаткові матеріали теми "Кухня"
натиснувши кнопку нижче