Тема: "Знайомство"
середній дошкільний вік
- м/ф «Веселі підказки», серія «Гармидерята»
- О. Майборода «Козеня»
- Рухливі ігри
- Фізкомплекс на свіжому повітрі
- Додаток «Впорядкуй повітряні кулі»
- Додаток «Кумедні дошколярики»- Додаток «Шафа з іграшками»
Відео матеріали
завантажте відео метеріали теми "Зайомство", натиснувши кнопку праворуч
Текстові матеріали теми
Різнокольорові паперові силуети дітей
"У садку хороше нам жити" М.Познанська
У садку дитячому
Хороше нам жити.
Граємось, не плачемо,
Є із ким дружити!
З Галею і з Колею,
З Вовою і з Олею.
З Грицем і Оксанкою,
З Лідою, Мар’янкою.
Та іще з Оленкою –
Нашою маленькою.
Дев’ять я назвала?
А десята – Алла!
Є іще малята,
Хлопчики й дівчата…
Я про них уже мовчу –
Бо усіх не полічу!
"Козеня" О.Майборода
У Козенятка прорізалися ріжки. Як воно тішилось: — Ме-ке-ке! От би з кимось побавитись і побуцатись! Аж тут побачило Кошеня. — Ходімо гратися! Я буцатиму тебе своїми ріжками. — Ня-я-яв! – сполохано занявчало Кошеня і прожогом видерлось на паркан. — Козеня знизало плечима і пострибало далі. Аж бачить – Качечка з каченя- тами до річки тюпають. Козенятко до них: — Нумо гратися! Я буцатиму вас… — Ках-ках! – закахкала Качка до каченят. – Усі негайно за мною! – і вони чкур- нули перевальцем якнайдалі. — «Чому це й Качка не хоче бавитися?» – подумало Козеня. Згодом воно по- бачило Пса, що сидів біля своєї буди. — Ось хто зі мною пограється! – зраділо Козеня. – Можна я буцатиму своїми… — Р-р-р! – загарчав Пес. – Я тебе… Перелякане Козеня щодуху побігло додому. Вдома мама Кізка напоїла його молоком і дала м’яча. А коли Козеня вибігло з ним на двір і запросило всіх по- гратися, то і Кошеня, і Качка з каченятами, і навіть Пес радо погодились.
Рухливі ігри
«Маша, Маша не зівай, швидше пару обирай!»
Діти бігають по майданчику, у кожного в руці хусточки різного кольору. Коли ведучий каже слова, діти повинні об’єднатися у пари та показати цікаву фігуру.
«Дивись, як я вмію»
Запропонуйте дітям придумати та навчити своїх друзів якомусь руху з м’ячем ( підкинути та зловити, так щоб м’яч не впав на землю, ударити м’ячем об землю і зловити його; підкинути м’яч вище, плеснути в долоні, зловити м’яч; підкинути м’яч, швидко обернутися кругом і після відскоку м’яча від землі).
«Відгадай, чий голосок»
Разом з дітьми утворить коло ( у колі стоїть ведучий із заплющеними очима) та рухаючись по колу промовляйте такі слова:
Дружно, діти: раз, два, три!
Разом вліво поверни! ( повертають у інший бік)
А як скажем скок, скок, скок, —
Відгадай, чий голосок!
Ведучий повинен відгадати, хто промовив ці слова
«Ми веселі діти»
Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає всередині кола — «ловець». Діти ходять по колу і промовляють:
Ми маленькі дошкільнята,
Любим бігати й гуляти,
І сміятись, і стрибати,
Ану, спробуй нас догнати.
Раз, два, три — лови!
На слово «Лови!» діти розбігаються майданчиком (залою), а «ловець» ловить їх. Якщо буде зловлено двох-трьох дітей, гра завершується. На слова вихователя «Усі в коло!» діти шикуються в коло, і гра продовжується з іншим «ловцем».
«Кеглі»
Кеглі розставляють на рівному майданчику за 15–20 см одна від одної у 2–3 ряди по 3–4 штуки. На відстані 3–3,5 м від кеглів проводять лінію. Діти по черзі з кулькою в руках стають на визначену лінію і сильним поштовхом котять кульку по рівній доріжці, намагаючись збити кеглі. Якщо вдається збити кеглю, дитина котить кулю вдруге, але вже лівою рукою, а потім передає іншому гравцеві. Виграє дитина, яка збила найбільшу кількість кеглів. Кулю необхідно прокочувати, не виходячи за лінію. Той, хто прокочував кулю, ставить на місце збиті кеглі та підбирає кулі. Відстань до кеглів можна поступово збільшувати.
«Поспішайте всі до мене»
Дзвіночок голосно співає.
І до гри усіх скликає.
Ви по залу не ходить
А до мене всі біжіть!
На слова «до мене біжіть» діти біжать до вихователя. Як ускладнення: різні види рухів, називати ім’я дитини, до якої потрібно бігти.
Праві-ліві повітряні кульки
Запропонуйтедітям вибрати по дві кульки різного кольору, кульки зав’язують по одній на кожну руку або ногу (надувати кульки слід не дуже сильно). Гравці мають знайти собі пару і утворити послідовний ланцюжок із кульок. Тобто діють за принципом гри у доміно – шукають кульки потрібного кольору і встановлюють єдиний ланцюг. Наприклад, ліва рука із червоною кулькою шукає такого самого гравця з червоною кулькою, потім права рука шукає потрібний колір кульки. Діти з однаковими кульками тримаються за руки і так далі продовжується, поки не утвориться єдиний кольоровий ланцюг.
Що де сховано
Для цього в різних куточках групової кімнати розкладіть іграшки. Запропонуйте дітям узяти в кошику по одній предметній картинці із зображенням будь-якої іграшки. Гравець мусить знайти у просторі кімнати цю іграшку, рухаючись вільно: прямо, ліворуч, праворуч, назад, вперед. Знайдену іграшку треба назвати і описати її місцезнаходження, застосовуючи просторову лексику.
Фізкомплекс на свіжому повітрі
Комплекс № 1
1.Ходьба у середньому темпі (30 сек) на зовнішній стороні стопи, на внутрішній. Біг у середньому темпі (30сек). Ходьба.
2.Підлізання правим і лівим боком під шнуром. (висота 50 см).
3.Метання торбинки з піском на дальність правою та лівою рукою
4.Ходьба по доріжці шириною 20см.
5.Вправа на дихання «Виростай великий».
Комплекс № 2
1.Ходьба зі зміною темпу (30 сек) на зовнішній стороні стопи, на внутрішній. Біг у середньому темпі (30сек). Ходьба.
2.Стрибки на 2-х ногах з просуванням уперед на відстань 3-4 м.
3.Кидання м’яча у кошик на відстань 2,5м.
4.Пролізання у обруч груддю вперед.
5.Вправа на дихання «Насос».
Додаток "Впорядкуй повітряні кульки"
Приклади карток-зразків для гри «Впорядкуй повітряні кульки за зразком»
Мета: закріпити уявлення про групу однолітків як згуртований колектив розвивати алгоритмічність мислення; вчити встановлювати певну послідовність з кольорів,правильно їх називати.
Матеріал: набір різноколірних овалів, картка-зразок, картка з цупкого паперу для викладання овалів-кульок за заданим алгоритмом.
Завданя до індивідуальної логічної вправи «Кумедні дошколярики»
Мета:
- розвивати кмітливість, уважність;
- практикувати у лічбі порядковій/кількісній;
- розвивати операції логічного мислення: аналіз, синтез,групування ;
- правильно вибирати потрібні ознаки, давати точні відповіді на запитання;
- формувати образ щасливого дитячого товариства, створювати веселий настрій.
Матеріал: картка із зображеннями дошколяриків, які весело крокують «Кумедні дошколярики»
Приклади запитань (запитання варіюються у відповідності до композиції ряду):
1)скільки всього дітей у ряді;
2)скільки хлопчиків/дівчаток;
3)полічи всіх, але не в штанях;
4)рахуємо зліва-направо: у котрої за рахунком дитини у лівій руці яблуко/банан/книга;
5)скільки дітей стоїть у ряді, але не в окулярах;
6)рахуємо справа-наліво: котра за рахунком дитина у блакитному сарафані/у синьому комбінезоні/у жовтій сорочці/
7)скільки дітей з книжками у руках, опишіть їх;
8)скільки білявеньких діточок/чорнявеньких/рудих/ у кого косички, назвіть і опишіть;
9)скільки дітей в капелюсі.
Додаток "Шафа з іграшками"
Ключова ідея: реалізація математичного змісту в тематичному модулі «Магазин-покупки»
Фото матеріали теми