Тема: "Рух"
інструкторам з фізкультури
Додаткові освітні матеріали:
Відео:
- Руханка “Весела руханка”
Aудіо:
- Руханка “Весела руханка”
Текст:
- Зразки народних лічилок
- Народні рухливі ігри
- Народні рухливі ігри
Відеоматеріали
завантажте відеоматеріали теми "Рух", натиснувши кнопку праворуч
Текстові матеріали теми
Зразки народних лічилок
***
Сітка, вітка, дуб, дубки –
поставали козаки.
Шабельками брязь – вийди князь.
***
Котилася торба з великого горба.
А в тій торбі хліб-паляниця.
Кому доведеться, той буде жмуриться.
***
Бігли коні під мостами
з золотими копитами.
Дзень, брязь – вийшов князь!
***
Федір, Сидір та Каленик
збудували тут куреник.
У куренику сидять,
по варенику їдять.
В нас вареників немає,
хто жмуритись починає?
***
Тікав заєць через міст,
довгі вуха, куций хвіст,
а ти далі не тікай,
рахувати починай:
раз, два, три – вийди ти!
Сітка, вітка, дуб, дубки –
поставали козаки.
Шабельками брязь – вийди князь.
***
Котилася торба з великого горба.
А в тій торбі хліб-паляниця.
Кому доведеться, той буде жмуриться.
***
Бігли коні під мостами
з золотими копитами.
Дзень, брязь – вийшов князь!
***
Федір, Сидір та Каленик
збудували тут куреник.
У куренику сидять,
по варенику їдять.
В нас вареників немає,
хто жмуритись починає?
***
Тікав заєць через міст,
довгі вуха, куций хвіст,
а ти далі не тікай,
рахувати починай:
раз, два, три – вийди ти!
Народні рухливі ігри
Народні рухливі ігри
«Як дитина бігає та грається, так їй здоров’я усміхається» - саме так каже народне прислів’я. Педагоги та батьки знають, що чим більше дитина рухається, перебуває на свіжому повітрі, тим здровішою вона росте, краще розвивається.
Перед тим, як запропонувати дітям певну народну гру, вихователь має познайомити їх із історією її виникнення, атрибутами та дійовими особами, розповісти, як у цю гру грали в давнину, чому в неї любили гратися.
Існує ще одна важлива умова: всі народні ігри з дітьми проводяться на позитивній основі, з добрим настроєм!
ПІЖМУРКИ
Мета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дітей з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати орієнтацію в просторі, швидку реакцію, доброзичливі взаємини.
Хід гри
За допомогою лічилки обирають ведучого.
Ведучий повертається обличчям до дерева (стіни), заплющує очі та промовляє віршик, інші діти в цей час ховаються.
Один, два – розбігайтесь дітвора!
Три, чотири, п’ять – я вже йду шукать.
Хто не заховався, той відразу упіймався.
Більш не буду рахувать – один, два, три, чотири, п’ять.
Ведучий починає шукати дітей. Коли знаходить когось, називає його ім’я та стукає по умовному місці (дерево, стіна, якийсь предмет тощо). Дитина може також «застукати» себе на цьому умовному місці, якщо прибіжить раніше за ведучого. Перший, кого знайшли, стає ведучим.
ЗОЗУЛЯ
Мета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати природний слух, орієнтацію у просторі; виховувати чесність, приязні стосунки.
Хід гри
Дитина сидить на стільчику (високому кубику) спиною до інших дітей, вона - «зозуля». Діти на слова вихователя «По гайочку погуляємо, зозулю пошукаємо» розходяться по всьому приміщенні. Дитина-«зозуля» кує: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» знову повторює: «Ку-ку, ку-ку!» Дитина відповідає зозулі: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» повертається та відгадує. Якщо відгадає, ця дитина стає «зозулею». Гра повторюється.
Примітка. Перед початком гри потрібно пояснити дітям, що підказувати не можна, що це не чесно. Під час гри потрібно стежити, щоб діти ходили в різних напрямках та заповнювали весь простір зали.
ВІДГАДАЙ, ЩО МИ РОБИМО
Мета: активізувати знання дітей про види роботи дорослих, професії; розвивати уяву, рухову активність, образне мислення; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; дружні взаємини, позитивне ставлення до народних ігор.
Хід гри
За допомогою лічилки або за бажанням діти об’єднуються у дві команди. Одна команда домовляється про те, яку роботу чи професію вони будуть показувати рухами, не вимовляючи жодного звука.
Завдання другої команди – назвати, що показують їм друзі. Потім команди міняються ролями.
Примітка. Гра проводиться, поки дітям цікаво. Вихователь може корегувати рухи дітей відповідно до обраної професії.
ЧАКЛУН
Мета: вправляти дітей у спритності, швидкості бігу; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, інтерес до народних ігор.
Хід гри
За допомогою лічилки обирають «чаклуна».
«Чаклун» наздоганяє дітей. Кого наздожене й торкнеться, той «зачаклований». «Зачаклований» завмирає на місці. Інші діти намагаються доторкнутися до нього – «розчаклувати», а «чаклун» пильнує його та намагається «зачаклувати» інших. Гра закінчується, якщо «зачаклована» більшість дітей або «чаклун» дуже стомився.
Лічилки
***
За горами, за лісами
стоїть бочка з пирогами.
Раз, два, три -
а «чаклуном» будеш ти!
***
Раз, два, три!
Раз, два, три!
Біжимо ми як вітри,
а «чаклуном» будеш ти!
МАК
Мета: розвивати всі групи м’язів; закріплювати знання про послідовність сільськогосподарських робіт, способи вживання продуктів сільськогосподарської праці; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; працелюбність, інтерес до народних ігор.
Хід гри
Діти стають у коло, одна дитина – посередині. Діти йдуть по колу та примовляють:
Маки, маківочки,
золотії голівочки!
Будемо мак оббивати,
пиріжечки випікати.
Далі питають у дитини посеред кола:- Чи поспів мак?- Ще тільки орю! – відповідає дитина та імітує відповідні рухи.
Діти повторюють питання, а дитина по черзі дає наступні відповіді та імітує відповідні рухи:- Ще тільки сію.- Ще тільки заволочую.- Ще тільки прополюю.- Ще тільки поливаю.
Потім відповідає:- Поспів!
Усі діти імітують такі дії: зривають голівки маку, вибивають, ліплять пиріжки та їдять. Гра повторюється за бажанням дітей.
СКЛАДИ КВІТОЧКУ ДО ВІНОЧКА
Мета: сприяти фізичному розвитку дітей; поглибити та закріпити знання дітей про український національний оберіг – віночок, про квіти , з яких його плели; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом, інтерес до народних ігор.
Обладнання: паперові серединки квітів певного кольору, по 6 пелюсток до кожної серединки того самого кольору.
Хід гри
Серединки квітів розкладені по колу, а пелюстки розсипані довільно. Діти за сигналом піднімають пелюстки та розкладають навколо серединок відповідно до кольору.
ОТАМАНЕ
Мета: вправляти дітей у швидкому бігу; продовжувати знайомити з устроєм козацького війська; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, сміливість, інтерес до народних ігор.
Хід гри
Гру бажано проводити на м’якому грунті, піску, траві. У неї грають переважно хлопчики, але й сміливі дівчатка грають у цю гру із задоволенням.
Діти об’єднуються у 2 рівні команди - коші. Якщо одна дитина зайва, то вона може приєднатися до тієї команди, де більше дівчаток. Кожний кіш обирає собі отамана. Коші стають один навпроти одного на відстані та беруть одне одного за руки. Відстань може варіюватися, але не більше ніж 3 м, щоб не було великого розгону руху.
Отамани починають діалог:- Отамане, отамане, чи будуть навчання?- Ні!- Чому?- Коша замало!- Так відбий!
Після цих слів отаман, якому запропонували відбити коша, обирає якогось козака. Обраний біжить до протилежного коша та намагається розбити зчеплені руки дітей. Якщо йому це вдалося, він обирає одного із дітей, руки яких розчепив, та забирає до свого коша. Якщо руки розчепити не вдалося, то дитина залишається в цьому коші. Діалог повторюється, тільки тепер його починає другий отаман.
Гра закінчується, коли в одному з кошів залишається лише отаман.
Примітка. Під час цієї гри діти повинні дотримуватися певних правил.1. Діти в кошах повинні стояти на певній відстані одне від одного, щоб було де пробігати гравцеві другої команди.2. Одну й ту саму дитину не можна двічі підряд посилати до другого коша.3. Якщо дитина лишається в іншому коші, вона повинна грати чесно й не піддаватися гравцям зі своєї попередньої команди.
«Як дитина бігає та грається, так їй здоров’я усміхається» - саме так каже народне прислів’я. Педагоги та батьки знають, що чим більше дитина рухається, перебуває на свіжому повітрі, тим здровішою вона росте, краще розвивається.
Перед тим, як запропонувати дітям певну народну гру, вихователь має познайомити їх із історією її виникнення, атрибутами та дійовими особами, розповісти, як у цю гру грали в давнину, чому в неї любили гратися.
Існує ще одна важлива умова: всі народні ігри з дітьми проводяться на позитивній основі, з добрим настроєм!
ПІЖМУРКИ
Мета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дітей з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати орієнтацію в просторі, швидку реакцію, доброзичливі взаємини.
Хід гри
За допомогою лічилки обирають ведучого.
Ведучий повертається обличчям до дерева (стіни), заплющує очі та промовляє віршик, інші діти в цей час ховаються.
Один, два – розбігайтесь дітвора!
Три, чотири, п’ять – я вже йду шукать.
Хто не заховався, той відразу упіймався.
Більш не буду рахувать – один, два, три, чотири, п’ять.
Ведучий починає шукати дітей. Коли знаходить когось, називає його ім’я та стукає по умовному місці (дерево, стіна, якийсь предмет тощо). Дитина може також «застукати» себе на цьому умовному місці, якщо прибіжить раніше за ведучого. Перший, кого знайшли, стає ведучим.
ЗОЗУЛЯ
Мета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати природний слух, орієнтацію у просторі; виховувати чесність, приязні стосунки.
Хід гри
Дитина сидить на стільчику (високому кубику) спиною до інших дітей, вона - «зозуля». Діти на слова вихователя «По гайочку погуляємо, зозулю пошукаємо» розходяться по всьому приміщенні. Дитина-«зозуля» кує: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» знову повторює: «Ку-ку, ку-ку!» Дитина відповідає зозулі: «Ку-ку, ку-ку!». «Зозуля» повертається та відгадує. Якщо відгадає, ця дитина стає «зозулею». Гра повторюється.
Примітка. Перед початком гри потрібно пояснити дітям, що підказувати не можна, що це не чесно. Під час гри потрібно стежити, щоб діти ходили в різних напрямках та заповнювали весь простір зали.
ВІДГАДАЙ, ЩО МИ РОБИМО
Мета: активізувати знання дітей про види роботи дорослих, професії; розвивати уяву, рухову активність, образне мислення; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; дружні взаємини, позитивне ставлення до народних ігор.
Хід гри
За допомогою лічилки або за бажанням діти об’єднуються у дві команди. Одна команда домовляється про те, яку роботу чи професію вони будуть показувати рухами, не вимовляючи жодного звука.
Завдання другої команди – назвати, що показують їм друзі. Потім команди міняються ролями.
Примітка. Гра проводиться, поки дітям цікаво. Вихователь може корегувати рухи дітей відповідно до обраної професії.
ЧАКЛУН
Мета: вправляти дітей у спритності, швидкості бігу; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, інтерес до народних ігор.
Хід гри
За допомогою лічилки обирають «чаклуна».
«Чаклун» наздоганяє дітей. Кого наздожене й торкнеться, той «зачаклований». «Зачаклований» завмирає на місці. Інші діти намагаються доторкнутися до нього – «розчаклувати», а «чаклун» пильнує його та намагається «зачаклувати» інших. Гра закінчується, якщо «зачаклована» більшість дітей або «чаклун» дуже стомився.
Лічилки
***
За горами, за лісами
стоїть бочка з пирогами.
Раз, два, три -
а «чаклуном» будеш ти!
***
Раз, два, три!
Раз, два, три!
Біжимо ми як вітри,
а «чаклуном» будеш ти!
МАК
Мета: розвивати всі групи м’язів; закріплювати знання про послідовність сільськогосподарських робіт, способи вживання продуктів сільськогосподарської праці; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; працелюбність, інтерес до народних ігор.
Хід гри
Діти стають у коло, одна дитина – посередині. Діти йдуть по колу та примовляють:
Маки, маківочки,
золотії голівочки!
Будемо мак оббивати,
пиріжечки випікати.
Далі питають у дитини посеред кола:- Чи поспів мак?- Ще тільки орю! – відповідає дитина та імітує відповідні рухи.
Діти повторюють питання, а дитина по черзі дає наступні відповіді та імітує відповідні рухи:- Ще тільки сію.- Ще тільки заволочую.- Ще тільки прополюю.- Ще тільки поливаю.
Потім відповідає:- Поспів!
Усі діти імітують такі дії: зривають голівки маку, вибивають, ліплять пиріжки та їдять. Гра повторюється за бажанням дітей.
СКЛАДИ КВІТОЧКУ ДО ВІНОЧКА
Мета: сприяти фізичному розвитку дітей; поглибити та закріпити знання дітей про український національний оберіг – віночок, про квіти , з яких його плели; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом, інтерес до народних ігор.
Обладнання: паперові серединки квітів певного кольору, по 6 пелюсток до кожної серединки того самого кольору.
Хід гри
Серединки квітів розкладені по колу, а пелюстки розсипані довільно. Діти за сигналом піднімають пелюстки та розкладають навколо серединок відповідно до кольору.
ОТАМАНЕ
Мета: вправляти дітей у швидкому бігу; продовжувати знайомити з устроєм козацького війська; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, сміливість, інтерес до народних ігор.
Хід гри
Гру бажано проводити на м’якому грунті, піску, траві. У неї грають переважно хлопчики, але й сміливі дівчатка грають у цю гру із задоволенням.
Діти об’єднуються у 2 рівні команди - коші. Якщо одна дитина зайва, то вона може приєднатися до тієї команди, де більше дівчаток. Кожний кіш обирає собі отамана. Коші стають один навпроти одного на відстані та беруть одне одного за руки. Відстань може варіюватися, але не більше ніж 3 м, щоб не було великого розгону руху.
Отамани починають діалог:- Отамане, отамане, чи будуть навчання?- Ні!- Чому?- Коша замало!- Так відбий!
Після цих слів отаман, якому запропонували відбити коша, обирає якогось козака. Обраний біжить до протилежного коша та намагається розбити зчеплені руки дітей. Якщо йому це вдалося, він обирає одного із дітей, руки яких розчепив, та забирає до свого коша. Якщо руки розчепити не вдалося, то дитина залишається в цьому коші. Діалог повторюється, тільки тепер його починає другий отаман.
Гра закінчується, коли в одному з кошів залишається лише отаман.
Примітка. Під час цієї гри діти повинні дотримуватися певних правил.1. Діти в кошах повинні стояти на певній відстані одне від одного, щоб було де пробігати гравцеві другої команди.2. Одну й ту саму дитину не можна двічі підряд посилати до другого коша.3. Якщо дитина лишається в іншому коші, вона повинна грати чесно й не піддаватися гравцям зі своєї попередньої команди.
Аудіоматеріали
завантажте аудіоматеріали теми "Рух", натиснувши кнопку праворуч