Тема: "Добрі справи"
інструкторам з фізкультури
Додаткові освітні матеріали:
Відео:
- Руханка “Цукерка”
Aудіо:
- Руханка “Цукерка”
Текст:
- Конспект прогулянки-походу в ліс (парк) для дітей старшого дошкільного віку восени
- Плани-конспекти прогулянок-походів у ліс (парк) «Зимові розваги»
- Конспект прогулянки-походу «Весняна екскурсія» (прогулянка-похід навесні)
- Плани-конспекти прогулянок-походів у ліс (парк) «Зимові розваги»
- Конспект прогулянки-походу «Весняна екскурсія» (прогулянка-похід навесні)
Відеоматеріали
завантажте відеоматеріали теми "Добрі справи", натиснувши кнопку праворуч
Текстові матеріали теми
Конспект прогулянки-походу в ліс (парк) для дітей старшого дошкільного віку восени
Структура та приблизний зміст прогулянки-походу в ліс (парк) для дітей старшого дошкільного віку
І частина. Збір та рух до першого привалу (30-35 хвилин)
Інструктор із фізкультури пропонує дітям вишикуватися в шеренгу на доріжці, у кожного в руках наплічник. Потім перевіряє готовність дітей до походу, нагадує маршрут, коротко повідомляє його зміст, нагадує правила поведінки в поході. Діти розкривають свої наплічники й перевіряють наявність необхідних предметів, перераховують їх (компас, аптечка, кухоль, фляжка з водою тощо). Інструктор із фізкультури пропонує дітям вдягти наплічники й вишикуватися парами в колону. Потім діти починають іти в спокійному темпі. Інструктор із фізичної культури – ведучий, іде першим. Вихователь групи йде позаду, стежить за тим, щоб діти не відставали від колони.
Біля лісу (парку) слід зробити невелику зупинку (5-7 хвилин). У цей час усувають неполадки в костюмі, взутті. Дітям пропонують помилуватися красою лісу (парку), а потім продовжують рухатися по розробленому маршруту. Під час руху діти долають природні перешкоди – підлазять під гілки, проходять по колоді, переступають через канавки, перестрибують через струмочки. Педагоги звертають увагу дітей на різні перешкоди, що зустрічаються на їхньому шляху. Під час таких походів слід повсякчас стежити за малорухливими дітьми зі слабкою фізичною підготовкою. З появою зовнішніх ознак утоми, інструктор із фізичного виховання повинен виміряти пульс та визначити стан дитини. У разі потреби варто запропонувати дітям відпочити.
ІІ частина. Зупинка, привал (10-15 хвилин)
Інструктор із фізичної культури пропонує дітям відпочити й вибрати собі зручне місце на поваленому дереві чи пеньку. Діти відкривають наплічники, дістають печиво, п’ють воду. Вихователь групи розповідає про ліс, пояснює дітям, як треба берегти природу та все живе. Такі бесіди розвивають у дітей інтерес до природних явищ, формують дбайливе ставлення до рослин та тварин. Вихователь ставить допоміжні запитання, загадки, пропонує поспостерігати за пташками, прагне викликати інтерес до природних явищ.
Старший дошкільник цілком здатний установити залежність зовнішніх природних змін від пори року. Після невеликого відпочинку дітям пропонується вдягти наплічники й вишикуватися по одному або парами.
ІІІ частина. Рух по розробленому маршруту, комплекс ігор та фізичних вправ (25-30 хвилин)
Вихователь звертає увагу дітей на красу природи, багатство її форм, кольорів, запахів. Діти йдуть у помірному темпі з невеликими зупинками й спостерігають за деревами, птахами. Під час руху інструктор із фізичної культури пропонує дітям виконати дії, які імітують рухи звірів, птахів тощо. Далі діти йдуть довільно за вихователем та зупиняються на галявині. Інструктор із фізичної культури об’єднує дітей на дві підгрупи з урахуванням РА (рухової активності) й пропонує вишикуватися для виконання комплексу фізичних вправ із подоланням смуги перешкод.
Діти першої підгрупи (з високою та середньою РА) виконують такі види вправ: ходьба по буму (повалене дерево), стрибки з пенька на пеньок, перестрибування через струмочок, біг навколо дерев, чагарників, вибігання на гірку та збігання з неї. Смугу перешкод діти можуть долати 3-4 рази, залежно від умов. Далі цим дітям пропонують гру на увагу «Знайди своє дерево».
Дітям другої підгрупи (з низькою РА) пропонують подолати ту саму смугу перешкод, але не більше двох разів. Із ними проводять ігрову вправу на швидкість «Хто швидше перестрибне через усі пеньки».
Потім проводяться рухливі ігри за бажанням дітей. По закінченню дітям пропонують комплекс дихальної гімнастики або 1-2 малорухливі гри на зразок «Угадай за голосом», «Ниточка-голочка», «Рівним колом».
ІV частина. Самостійна діяльність дітей (20-25 хвилин)
Діти поводяться згідно зі своєю власною «програмою», спостерігають за навколишньою природою, збирають каштани, жолуді, шишки, опале листя тощо, відповідно до місцевості та пори року.
V частина. Збір дітей та повернення до садочка (15-17 хвилин)
Педагог оголошує загальний збір групи, діти беруть наплічники, одягають їх, шикуються парами в колону й повертаються до дитячого садка найкоротшою дорогою.
***
Піші прогулянки-походи з дітьми віком 5-6(7) років бажано проводити на відстані 3-4,5 км, тривалістю 1год.40хв.-2 год.
Під час прогулянок-походів, проведених у теплу пору року, діапазон показників РА дітей віком 5-6(7) років становить 5200-10900 рухів, тривалість 80-110 хв., інтенсивність 65-110 рухів/хв. Узимку діапазон показників РА дітей такий: обсяг 3500-7500 рухів, тривалість 60-88 хв., інтенсивність 58-85 рухів/хв.
Інструкція з охорони життя та здоров’я дітей
Під час проведення прогулянок-походів потрібно дотримуватися певних правил безпеки:
• Маршрут має бути ретельно вивчений.
• У проведенні прогулянок-походів повинні брати участь не менше двох дорослих.
• Щоб уникнути перегрівання та переохолодження одяг дітей повинен відповідати порі року та стану погоди.
• Кожен дорослий повинен добре знати вміст аптечки й уміти нею кристуватися, щоб у разі потреби надати допомогу дитині.
• Під час переходу вулиці, дороги педагоги стежать за тим, щоб діти дотримувалися правил дрожнього руху.
• Під час організації рухової діяльності дітей важливо враховувати функціональні можливості кожної дитини, у разі потреби виміряти пульс та запропонувати відпочинок.
І частина. Збір та рух до першого привалу (30-35 хвилин)
Інструктор із фізкультури пропонує дітям вишикуватися в шеренгу на доріжці, у кожного в руках наплічник. Потім перевіряє готовність дітей до походу, нагадує маршрут, коротко повідомляє його зміст, нагадує правила поведінки в поході. Діти розкривають свої наплічники й перевіряють наявність необхідних предметів, перераховують їх (компас, аптечка, кухоль, фляжка з водою тощо). Інструктор із фізкультури пропонує дітям вдягти наплічники й вишикуватися парами в колону. Потім діти починають іти в спокійному темпі. Інструктор із фізичної культури – ведучий, іде першим. Вихователь групи йде позаду, стежить за тим, щоб діти не відставали від колони.
Біля лісу (парку) слід зробити невелику зупинку (5-7 хвилин). У цей час усувають неполадки в костюмі, взутті. Дітям пропонують помилуватися красою лісу (парку), а потім продовжують рухатися по розробленому маршруту. Під час руху діти долають природні перешкоди – підлазять під гілки, проходять по колоді, переступають через канавки, перестрибують через струмочки. Педагоги звертають увагу дітей на різні перешкоди, що зустрічаються на їхньому шляху. Під час таких походів слід повсякчас стежити за малорухливими дітьми зі слабкою фізичною підготовкою. З появою зовнішніх ознак утоми, інструктор із фізичного виховання повинен виміряти пульс та визначити стан дитини. У разі потреби варто запропонувати дітям відпочити.
ІІ частина. Зупинка, привал (10-15 хвилин)
Інструктор із фізичної культури пропонує дітям відпочити й вибрати собі зручне місце на поваленому дереві чи пеньку. Діти відкривають наплічники, дістають печиво, п’ють воду. Вихователь групи розповідає про ліс, пояснює дітям, як треба берегти природу та все живе. Такі бесіди розвивають у дітей інтерес до природних явищ, формують дбайливе ставлення до рослин та тварин. Вихователь ставить допоміжні запитання, загадки, пропонує поспостерігати за пташками, прагне викликати інтерес до природних явищ.
Старший дошкільник цілком здатний установити залежність зовнішніх природних змін від пори року. Після невеликого відпочинку дітям пропонується вдягти наплічники й вишикуватися по одному або парами.
ІІІ частина. Рух по розробленому маршруту, комплекс ігор та фізичних вправ (25-30 хвилин)
Вихователь звертає увагу дітей на красу природи, багатство її форм, кольорів, запахів. Діти йдуть у помірному темпі з невеликими зупинками й спостерігають за деревами, птахами. Під час руху інструктор із фізичної культури пропонує дітям виконати дії, які імітують рухи звірів, птахів тощо. Далі діти йдуть довільно за вихователем та зупиняються на галявині. Інструктор із фізичної культури об’єднує дітей на дві підгрупи з урахуванням РА (рухової активності) й пропонує вишикуватися для виконання комплексу фізичних вправ із подоланням смуги перешкод.
Діти першої підгрупи (з високою та середньою РА) виконують такі види вправ: ходьба по буму (повалене дерево), стрибки з пенька на пеньок, перестрибування через струмочок, біг навколо дерев, чагарників, вибігання на гірку та збігання з неї. Смугу перешкод діти можуть долати 3-4 рази, залежно від умов. Далі цим дітям пропонують гру на увагу «Знайди своє дерево».
Дітям другої підгрупи (з низькою РА) пропонують подолати ту саму смугу перешкод, але не більше двох разів. Із ними проводять ігрову вправу на швидкість «Хто швидше перестрибне через усі пеньки».
Потім проводяться рухливі ігри за бажанням дітей. По закінченню дітям пропонують комплекс дихальної гімнастики або 1-2 малорухливі гри на зразок «Угадай за голосом», «Ниточка-голочка», «Рівним колом».
ІV частина. Самостійна діяльність дітей (20-25 хвилин)
Діти поводяться згідно зі своєю власною «програмою», спостерігають за навколишньою природою, збирають каштани, жолуді, шишки, опале листя тощо, відповідно до місцевості та пори року.
V частина. Збір дітей та повернення до садочка (15-17 хвилин)
Педагог оголошує загальний збір групи, діти беруть наплічники, одягають їх, шикуються парами в колону й повертаються до дитячого садка найкоротшою дорогою.
***
Піші прогулянки-походи з дітьми віком 5-6(7) років бажано проводити на відстані 3-4,5 км, тривалістю 1год.40хв.-2 год.
Під час прогулянок-походів, проведених у теплу пору року, діапазон показників РА дітей віком 5-6(7) років становить 5200-10900 рухів, тривалість 80-110 хв., інтенсивність 65-110 рухів/хв. Узимку діапазон показників РА дітей такий: обсяг 3500-7500 рухів, тривалість 60-88 хв., інтенсивність 58-85 рухів/хв.
Інструкція з охорони життя та здоров’я дітей
Під час проведення прогулянок-походів потрібно дотримуватися певних правил безпеки:
• Маршрут має бути ретельно вивчений.
• У проведенні прогулянок-походів повинні брати участь не менше двох дорослих.
• Щоб уникнути перегрівання та переохолодження одяг дітей повинен відповідати порі року та стану погоди.
• Кожен дорослий повинен добре знати вміст аптечки й уміти нею кристуватися, щоб у разі потреби надати допомогу дитині.
• Під час переходу вулиці, дороги педагоги стежать за тим, щоб діти дотримувалися правил дрожнього руху.
• Під час організації рухової діяльності дітей важливо враховувати функціональні можливості кожної дитини, у разі потреби виміряти пульс та запропонувати відпочинок.
Плани-конспекти прогулянок-походів у ліс (парк) «Зимові розваги»
Плани-конспекти прогулянок-походів у ліс (парк) «Зимові розваги» (прогулянка-похід узимку)
І частина. Збір дітей та рух до привалу
Діти шикуються парами, у кожної пари лижі та санчата (тарілка). Ідуть за інструктором із фізкультури, вкінці – вихователь. Перетинають проїжджу частину дороги й виходять на узлісся.
ІІ частина. Зупинка на узліссі
Вихователь пропонує дітям загадки на зимову тематику. Діти відгадують.
ІІІ частина. Рух по розроблених маршрутах, рухові завдання, ігри
Інструктор із фізкультури об’єднує дітей у дві підгрупи. Одна підгрупа з інструктором із фізкультури ходить на лижах прокладеною лижнею (300 м). Потім зупиняються на галявині. Інструктор із фізкультури дає різні завдання: швидко вдягти й зняти лижі; кілька разів підняти й опустити носок лижі, не відриваючи «п’ятки» від снігу, поперемінно лівою та правою ногою; кілька разів підняти й опустити праву (ліву) ногу, високо піднімаючи коліно; виконати кілька приставних кроків праворуч, потім ліворуч; повернутися вправо (вліво) на 90-180 градусів; пройтися ковзним кроком.
Діти другої підгрупи йдуть із санчатами (тарілками) за вихователем групи визначеним маршрутом, зупиняються на великій галявині. Вихователь пропонує дітям різні ігри-вправи із санчатами (тарілками) – «Гонки», «Потяг весело рушає» (вагончики-санчата) тощо. Потім діти самостійно катаються на санчатах-тарілках, граються.
Через 10-15 хвилин підгрупи міняються місцями. Після виконання всіх завдань інструктор із фізкультури проводить малорухливі ігри («Роби так!», «Рівним колом», «Сніжинки тануть» тощо).
ІV частина. Самостійна рухова діяльність дітей
Діти спускаються зі снігової гірки на санчатах (тарілках), лижах, ковзають по льодовій доріжці, ліплять зі снігу сніжки та снігову бабу.
V частина. Збір дітей та повернення до дитячого садочка
Загальна тривалість походу 2 години, дистанція – 3 000 м. Середні показники обсягу РА дітей віком 5-6 років – 7 800 рухів, віком 6-7 років – 8 200 рухів. У малорухливих дітей діапазон показників РА – 5 200-5 800 рухів, у надмірно рухливих дітей –
9 200-10 000 рухів.
І частина. Збір дітей та рух до привалу
Діти шикуються парами, у кожної пари лижі та санчата (тарілка). Ідуть за інструктором із фізкультури, вкінці – вихователь. Перетинають проїжджу частину дороги й виходять на узлісся.
ІІ частина. Зупинка на узліссі
Вихователь пропонує дітям загадки на зимову тематику. Діти відгадують.
ІІІ частина. Рух по розроблених маршрутах, рухові завдання, ігри
Інструктор із фізкультури об’єднує дітей у дві підгрупи. Одна підгрупа з інструктором із фізкультури ходить на лижах прокладеною лижнею (300 м). Потім зупиняються на галявині. Інструктор із фізкультури дає різні завдання: швидко вдягти й зняти лижі; кілька разів підняти й опустити носок лижі, не відриваючи «п’ятки» від снігу, поперемінно лівою та правою ногою; кілька разів підняти й опустити праву (ліву) ногу, високо піднімаючи коліно; виконати кілька приставних кроків праворуч, потім ліворуч; повернутися вправо (вліво) на 90-180 градусів; пройтися ковзним кроком.
Діти другої підгрупи йдуть із санчатами (тарілками) за вихователем групи визначеним маршрутом, зупиняються на великій галявині. Вихователь пропонує дітям різні ігри-вправи із санчатами (тарілками) – «Гонки», «Потяг весело рушає» (вагончики-санчата) тощо. Потім діти самостійно катаються на санчатах-тарілках, граються.
Через 10-15 хвилин підгрупи міняються місцями. Після виконання всіх завдань інструктор із фізкультури проводить малорухливі ігри («Роби так!», «Рівним колом», «Сніжинки тануть» тощо).
ІV частина. Самостійна рухова діяльність дітей
Діти спускаються зі снігової гірки на санчатах (тарілках), лижах, ковзають по льодовій доріжці, ліплять зі снігу сніжки та снігову бабу.
V частина. Збір дітей та повернення до дитячого садочка
Загальна тривалість походу 2 години, дистанція – 3 000 м. Середні показники обсягу РА дітей віком 5-6 років – 7 800 рухів, віком 6-7 років – 8 200 рухів. У малорухливих дітей діапазон показників РА – 5 200-5 800 рухів, у надмірно рухливих дітей –
9 200-10 000 рухів.
Конспект прогулянки-походу «Весняна екскурсія» (прогулянка-похід навесні)
«Весняна екскурсія» (прогулянка-похід навесні)
І частина. Збір дітей біля дитячого садка
Діти шикуються парами, у кожної пари по одному наплічнику, там усе необхідне для походу, також один гумовий м’яч та скакалки. Діти йдуть парами колоною в середньому темпі, перетинають проїжджу частину дороги, виходять на галявину.
ІІ частина. Перша зупинка
Група зупиняється на великій галявині. Вихователь проводить із дітьми бесіду на тему «Весняна прогулянка». Звертає увагу на красу весняного лісу, як оживає природа, пропонує дітям звернути увагу на рослини, поспостерігати за комахами, птахами тощо.
Вихователь говорить: «Яка гарна природа навесні! Подивіться на ніжні листочки, квіточки!».
Похід продовжується. Діти йдуть стежкою, там, де вона звужується, діти йдуть по одному, переступаючи або перелазячи через різні перешкоди, що зустрічаються на шляху (повалене дерево, пеньки тощо). Діти йдуть у спокійному темпі, діляться своїми враженнями, спостерігають за поведінкою птахів, комах, милуються рослинами.
ІІІ частина. Зупинка на великій галявині, комплекс ігор та фізичних вправ
Діти знімають наплічники, дістають інвентар для фізкультурного заняття. До змісту заняття входять: швидка ходьба з поступовим переходом на біг у колоні по одному за інструктором із фізичної культури; біг по нерівній місцевості з подоланням перешкод (підйоми, спуски, «змійкою» між деревами). Проводиться дихальна гімнастика. Потім діти, стоячи біля дерев, виконують вправи загальнорозвиваючої дії:1) стати обличчям до дерева на відстані витягнутої руки. Зігнути руки, відштовхнутися від дерева (5-10 разів), віджатися від дерева (5-7 разів);2) стати лівим (правим) боком до дерева на відстані витягнутої руки. Махи правою (лівою) ногою (по 5-10 разів). Стрибки навколо дерева на правій (лівій) нозі.
Інструктор із фізичної культури об’єднує дітей у дві підгрупи з урахуванням рівня РА. Діти першої підгрупи (з високим та середнім рівнем РА) виконують такі завдання: стрибки зі скакалкою різними способами, біг зі скакалкою. Діти другої підгрупи ( з низьким рівнем РА) йдуть за вихователем групи до озера (галявини). За сигналом діти біжать у середньому темпі навколо озера (галявини) – дистанція 300 м. Після бігу вихователь проводить дихальну гімнастику. Потім діти беруть м’ячі й виконують такі завдання: кинути м’яч у ціль, підкинути м’яч угору якнайвище (завдання зловити м’яч не ставиться); підкинути м’яч угору й зловити його.
Через 12-15 хвилин звучить сигнал, усі діти шикуються в колону. Вихователь та інструктор із фізичної культури проводять ігри-вправи з довгою скакалкою. Наприклад, «Рибак та рибки», «Пробіжи та не зачепи скакалку, яка гойдається». Далі проводять рухливі ігри за бажанням дітей. Наприкінці малорухлива гра на зразок «Угадай за голосом», «Угадай дерево (за листочком, за корою)» тощо.
ІV частина. Самостійна діяльність дітей
Дітям дають час пограти на галявині, побігати.
V частина. Повернення з прогулянки
Шикування дітей парами. Рух по короткому маршруту та повернення в дитячий садок.
Загальна тривалість прогулянки-походу – 2 год. 5 хв., дистанція – 3700 м. Середні показники обсягу РА дітей віком 5-6 років за час походу – 6250 рухів, 6-7 років – 7700 рухів. У малорухливих дітей діапазон показників РА складає 3800-4200 рухів, у надмірно рухливих дітей – 6500-9100 рухів.
І частина. Збір дітей біля дитячого садка
Діти шикуються парами, у кожної пари по одному наплічнику, там усе необхідне для походу, також один гумовий м’яч та скакалки. Діти йдуть парами колоною в середньому темпі, перетинають проїжджу частину дороги, виходять на галявину.
ІІ частина. Перша зупинка
Група зупиняється на великій галявині. Вихователь проводить із дітьми бесіду на тему «Весняна прогулянка». Звертає увагу на красу весняного лісу, як оживає природа, пропонує дітям звернути увагу на рослини, поспостерігати за комахами, птахами тощо.
Вихователь говорить: «Яка гарна природа навесні! Подивіться на ніжні листочки, квіточки!».
Похід продовжується. Діти йдуть стежкою, там, де вона звужується, діти йдуть по одному, переступаючи або перелазячи через різні перешкоди, що зустрічаються на шляху (повалене дерево, пеньки тощо). Діти йдуть у спокійному темпі, діляться своїми враженнями, спостерігають за поведінкою птахів, комах, милуються рослинами.
ІІІ частина. Зупинка на великій галявині, комплекс ігор та фізичних вправ
Діти знімають наплічники, дістають інвентар для фізкультурного заняття. До змісту заняття входять: швидка ходьба з поступовим переходом на біг у колоні по одному за інструктором із фізичної культури; біг по нерівній місцевості з подоланням перешкод (підйоми, спуски, «змійкою» між деревами). Проводиться дихальна гімнастика. Потім діти, стоячи біля дерев, виконують вправи загальнорозвиваючої дії:1) стати обличчям до дерева на відстані витягнутої руки. Зігнути руки, відштовхнутися від дерева (5-10 разів), віджатися від дерева (5-7 разів);2) стати лівим (правим) боком до дерева на відстані витягнутої руки. Махи правою (лівою) ногою (по 5-10 разів). Стрибки навколо дерева на правій (лівій) нозі.
Інструктор із фізичної культури об’єднує дітей у дві підгрупи з урахуванням рівня РА. Діти першої підгрупи (з високим та середнім рівнем РА) виконують такі завдання: стрибки зі скакалкою різними способами, біг зі скакалкою. Діти другої підгрупи ( з низьким рівнем РА) йдуть за вихователем групи до озера (галявини). За сигналом діти біжать у середньому темпі навколо озера (галявини) – дистанція 300 м. Після бігу вихователь проводить дихальну гімнастику. Потім діти беруть м’ячі й виконують такі завдання: кинути м’яч у ціль, підкинути м’яч угору якнайвище (завдання зловити м’яч не ставиться); підкинути м’яч угору й зловити його.
Через 12-15 хвилин звучить сигнал, усі діти шикуються в колону. Вихователь та інструктор із фізичної культури проводять ігри-вправи з довгою скакалкою. Наприклад, «Рибак та рибки», «Пробіжи та не зачепи скакалку, яка гойдається». Далі проводять рухливі ігри за бажанням дітей. Наприкінці малорухлива гра на зразок «Угадай за голосом», «Угадай дерево (за листочком, за корою)» тощо.
ІV частина. Самостійна діяльність дітей
Дітям дають час пограти на галявині, побігати.
V частина. Повернення з прогулянки
Шикування дітей парами. Рух по короткому маршруту та повернення в дитячий садок.
Загальна тривалість прогулянки-походу – 2 год. 5 хв., дистанція – 3700 м. Середні показники обсягу РА дітей віком 5-6 років за час походу – 6250 рухів, 6-7 років – 7700 рухів. У малорухливих дітей діапазон показників РА складає 3800-4200 рухів, у надмірно рухливих дітей – 6500-9100 рухів.
Аудіоматеріали
завантажте аудіоматеріали теми "Добрі справи", натиснувши кнопку праворуч