Тема: "Порядок: Все і всі на своїх місцях"
Текстові матеріали теми
Пальчикова гра
Націленість: може бути однією з форм ранкового привітання
Мотивація для дітей: давайте привітаємося і зробимо гімнастику для пальчиків – нехай прокидаються. Попереду багато цікавих справ.
Ми знайомитись навчались,
При знайомстві так вітались:
Здоров був, здрастуй,
Добрий день, привіт! (великим пальцем почергово торкаємося всіх пальців)
Ще дрімає мізинчик трішки,
Безіменний – теж у ліжку,
І середній там лежить,
Вказівний тихенько спить.
Вранці всі схопились враз –
В дитсадок іти вже час. (По черзі загинаємо пальчики, потім одночасно всі розгинаємо)
Як Петрик врятував рідну краплю
(фрагмент з казкової повісті Г.Остера «Про мікроба Петрика»).
Націленість: допомагаємо дітям засвоїти основні правила попередження захворювань та збереження здоров’я.
Мотивація для дітей:
щоб зберегти здоров’я, треба дотримуватися важливих правил. Про це щодня говорять дорослі, нагадують по телевізору, пишуть у книжках. Наприклад, про Петрика-мікроба. Давайте разом прочитаємо цю веселу, але повчальну історію.
В одній краплі води жив мікроб на ім’я Петрик. У Петрика, звичайно, були тато і мама, а ще дідусі і бабусі, тітки та дядьки, брати рідні, брати двоюрідні, троюрідні, сестри… ціла купа родичів. І всі також мікроби.
Жили вони у краплі води і тому завжди ходили мокрими. Взагалі то мікроби дуже маленькі. Для них найменша комашка завбільшки слона здаватиметься. А Петрик і зовсім був малесеньким, тому що він не виріс. І ось одного разу повз тієї краплі, в якій жили мікроби, пробігав мурашик. Побачив краплю і говорить:
- Щось сьогодні спекотно. Чи не випити мені цю краплю? Вона така прохолодна на вигляд. Як почули це мікроби, страшенно перелякалися. Вони забігали про краплі, стали кричати і плакати – як то кажуть, влаштували паніку. І лише Петрик не злякався. Він висунув голову з краплі і дуже голосно сказав мурахі:
- Гей, мурашику, хіба тобі твоя матуся не говорила, що сиру воду пити не можна? Мурашик, дійсно, не побачив Петрика, але голос його почув, здивувався і запитав:
- Хто це зі мною розмовляє?
- Це я – Петрик-мікроб, - відповів Петрик. – Я дуже тобі не раджу, мурашику, пити нашу краплю. Ти можеш захворіти, тому що у краплі живемо ми – мікроби!
- Дякую, що попередив! – зауважив мурашик. – Ти справжній друг. І побіг своєю дорогою. А мікроби все дякували маленькому Петрику, раділи, що він рідну краплю врятував від погибелі.
Способи опрацювання тексту:
Розмова за змістом прочитаного: Хоч це і казка, але окремі факти в ній істинні. Які саме? Про яке надзвичайно важливе правило нагадав мурашикуПетрик? Поясніть, чому цього правила варто дотримуватися? Що ще вам відомо про мікроби? В інших частинах цієї казкової повісті ви взнаєте, що є мікроби корисні і шкідливі.
Запропонуйте дітям намалювати мікроба Петрика, як вони його собі уявили. Попередньо обговоріть з дітьми їхні уявлення.
Проведіть дослід з чистою і брудною водою, скориставшись ватним спонжиком, щоб переконати дітей у тому, що у брудній воді так багато мікробів, цілі колонії, що вони стають помітними людському оку навіть без мікроскопа.
Поясніть з опорою на ілюстрацію, що таке мікроскоп. Добре, якщо є можливість вочевидь роздивитися цей апарат.
Тренажер для очей "Стадіон"
Ранкові промовки
Націленість: формуємо позитивне ставлення до світу і людей, допомагаємо відчувати себе частиною великого світу.
Мотивація для дітей: добре зранку привітати світ з новим днем. Усім серцем побажайте собі, своїм рідним і всім добрим людям добра.
Доброго ранку всім людям Землі.
Доброго ранку мені і тобі.
Хай день буде вдалим, успішним нехай.
У доброму настрої день починай.
Передобідні привітання
Націленість: формуємо позитивне ставлення до світу і людей, допомагаємо відчувати і висловлювати вдячність за добро.
Мотивація для дітей: як добре, що маємо здоров’я і їжу, гарних друзів і рідних.
Дякуємо небу, дякуємо землі
За все, що є у нас на столі.
Нехай у всіх людей на землі
Буде хліб на столі.
Аудіо матеріали
завантажте аудіо метеріали теми "Зайомство", натиснувши кнопку праворуч