«Маша, Маша не зівай, швидше пару обирай!»
Діти бігають по майданчику, у кожного в руці хусточки різного кольору. Коли ведучий каже слова, діти повинні об’єднатися у пари та показати цікаву фігуру.
«Дивись, як я вмію»
Запропонуйте дітям придумати та навчити своїх друзів якомусь руху з м’ячем ( підкинути та зловити, так щоб м’яч не впав на землю, ударити м’ячем об землю і зловити його; підкинути м’яч вище, плеснути в долоні, зловити м’яч; підкинути м’яч, швидко обернутися кругом і після відскоку м’яча від землі).
«Відгадай, чий голосок»
Разом з дітьми утворить коло ( у колі стоїть ведучий із заплющеними очима) та рухаючись по колу промовляйте такі слова:
Дружно, діти: раз, два, три!
Разом вліво поверни! ( повертають у інший бік)
А як скажем скок, скок, скок, —
Відгадай, чий голосок!
Ведучий повинен відгадати, хто промовив ці слова
«Ми веселі діти»
Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає всередині кола — «ловець». Діти ходять по колу і промовляють:
Ми маленькі дошкільнята,
Любим бігати й гуляти,
І сміятись, і стрибати,
Ану, спробуй нас догнати.
Раз, два, три — лови!
На слово «Лови!» діти розбігаються майданчиком (залою), а «ловець» ловить їх. Якщо буде зловлено двох-трьох дітей, гра завершується. На слова вихователя «Усі в коло!» діти шикуються в коло, і гра продовжується з іншим «ловцем».
«Кеглі»
Кеглі розставляють на рівному майданчику за 15–20 см одна від одної у 2–3 ряди по 3–4 штуки. На відстані 3–3,5 м від кеглів проводять лінію. Діти по черзі з кулькою в руках стають на визначену лінію і сильним поштовхом котять кульку по рівній доріжці, намагаючись збити кеглі. Якщо вдається збити кеглю, дитина котить кулю вдруге, але вже лівою рукою, а потім передає іншому гравцеві. Виграє дитина, яка збила найбільшу кількість кеглів. Кулю необхідно прокочувати, не виходячи за лінію. Той, хто прокочував кулю, ставить на місце збиті кеглі та підбирає кулі. Відстань до кеглів можна поступово збільшувати.
«Поспішайте всі до мене»
Дзвіночок голосно співає.
І до гри усіх скликає.
Ви по залу не ходить
А до мене всі біжіть!
На слова «до мене біжіть» діти біжать до вихователя. Як ускладнення: різні види рухів, називати ім’я дитини, до якої потрібно бігти.
Праві-ліві повітряні кульки
Запропонуйтедітям вибрати по дві кульки різного кольору, кульки зав’язують по одній на кожну руку або ногу (надувати кульки слід не дуже сильно). Гравці мають знайти собі пару і утворити послідовний ланцюжок із кульок. Тобто діють за принципом гри у доміно – шукають кульки потрібного кольору і встановлюють єдиний ланцюг. Наприклад, ліва рука із червоною кулькою шукає такого самого гравця з червоною кулькою, потім права рука шукає потрібний колір кульки. Діти з однаковими кульками тримаються за руки і так далі продовжується, поки не утвориться єдиний кольоровий ланцюг.
Що де сховано
Для цього в різних куточках групової кімнати розкладіть іграшки. Запропонуйте дітям узяти в кошику по одній предметній картинці із зображенням будь-якої іграшки. Гравець мусить знайти у просторі кімнати цю іграшку, рухаючись вільно: прямо, ліворуч, праворуч, назад, вперед. Знайдену іграшку треба назвати і описати її місцезнаходження, застосовуючи просторову лексику.