(фрагмент з казкової повісті Г.Остера «Про мікроба Петрика»).
Націленість: допомагаємо дітям засвоїти основні правила попередження захворювань та збереження здоров’я.
Мотивація для дітей:
щоб зберегти здоров’я, треба дотримуватися важливих правил. Про це щодня говорять дорослі, нагадують по телевізору, пишуть у книжках. Наприклад, про Петрика-мікроба. Давайте разом прочитаємо цю веселу, але повчальну історію.
В одній краплі води жив мікроб на ім’я Петрик. У Петрика, звичайно, були тато і мама, а ще дідусі і бабусі, тітки та дядьки, брати рідні, брати двоюрідні, троюрідні, сестри… ціла купа родичів. І всі також мікроби.
Жили вони у краплі води і тому завжди ходили мокрими. Взагалі то мікроби дуже маленькі. Для них найменша комашка завбільшки слона здаватиметься. А Петрик і зовсім був малесеньким, тому що він не виріс. І ось одного разу повз тієї краплі, в якій жили мікроби, пробігав мурашик. Побачив краплю і говорить:
- Щось сьогодні спекотно. Чи не випити мені цю краплю? Вона така прохолодна на вигляд. Як почули це мікроби, страшенно перелякалися. Вони забігали про краплі, стали кричати і плакати – як то кажуть, влаштували паніку. І лише Петрик не злякався. Він висунув голову з краплі і дуже голосно сказав мурахі:
- Гей, мурашику, хіба тобі твоя матуся не говорила, що сиру воду пити не можна? Мурашик, дійсно, не побачив Петрика, але голос його почув, здивувався і запитав:
- Хто це зі мною розмовляє?
- Це я – Петрик-мікроб, - відповів Петрик. – Я дуже тобі не раджу, мурашику, пити нашу краплю. Ти можеш захворіти, тому що у краплі живемо ми – мікроби!
- Дякую, що попередив! – зауважив мурашик. – Ти справжній друг. І побіг своєю дорогою. А мікроби все дякували маленькому Петрику, раділи, що він рідну краплю врятував від погибелі.
Способи опрацювання тексту:
Розмова за змістом прочитаного: Хоч це і казка, але окремі факти в ній істинні. Які саме? Про яке надзвичайно важливе правило нагадав мурашикуПетрик? Поясніть, чому цього правила варто дотримуватися? Що ще вам відомо про мікроби? В інших частинах цієї казкової повісті ви взнаєте, що є мікроби корисні і шкідливі.
Запропонуйте дітям намалювати мікроба Петрика, як вони його собі уявили. Попередньо обговоріть з дітьми їхні уявлення.
Проведіть дослід з чистою і брудною водою, скориставшись ватним спонжиком, щоб переконати дітей у тому, що у брудній воді так багато мікробів, цілі колонії, що вони стають помітними людському оку навіть без мікроскопа.
Поясніть з опорою на ілюстрацію, що таке мікроскоп. Добре, якщо є можливість вочевидь роздивитися цей апарат.